• Jak zachęcić klienta do powracania do naszej firmy?

    Działania firmy można podzielić na trzy fazy – pozyskanie klienta, wykonanie zlecenia, nawiązanie dłuższej współpracy. Jednak pierwszy etap zawsze pozostaje niezmienny. Stały kontrahent też kiedyś musiał zaufać nam po raz pierwszy. Z kolei by móc przyciągać klientów, musimy zacząć od zbudowania obrazu firmy.

    Przedsiębiorstwo cieszące się dobrą opinią ma dużo łatwiejszą drogę do wzbudzenia zaufania każdej osoby. Liczy się pozytywna opinia krążąca po tzw. kuluarach, a nawet komentarze zamieszczane przez dotychczasowych zleceniodawców w Internecie. Research stał się bardzo popularny w każdej dziedzinie życia.

    Gdy zaczynamy, dobrą opinię również tworzymy od podstaw. To znaczy, że musimy wykonywać wszystkie zlecenia terminowo – i jest to warunek konieczny dla każdego typu działalności. W przypadku prowadzenia firmy budowlanej czy remontowej, można dopilnować, żeby nie zostawiać po sobie bałaganu, a wykonanie solidnie zleconego zadania to sprawa zbyt oczywista, aby się nad nią pochylać.

    Pierwszy krok za nami, mamy już kilku zadowolonych klientów, którzy wspominają o nas swoim znajomym, a może nawet wytworzyli nam pozytywny PR w sieci. Teraz, co zrobić, żeby kontrahenci powracali do naszej oferty?

    Zaczęliśmy od sumiennej i solidnej pracy nad zamówieniem. Byliśmy nastawieni od pierwszej minuty współpracy na dotrzymanie terminu, miłą obsługę, podkreślanie, że w razie kłopotów jesteśmy gotowi doradzić klientowi najlepsze rozwiązania. Dzięki temu poczuł się on bezpiecznie, a między firmą i nim wzbudziło się wzajemne zaufanie.

    Ważną sprawą pozostało aktualizowanie oferty o wszelkie zachodzące zmiany. Czy to w zakresie działalności, czy w przypadku cennika. Kolejnym krokiem może być wysyłanie powiadomień SMS o nowościach, albo w formie internetowego newslettera. Dobrym pomysłem na podtrzymanie relacji są też katalogi w formie papierowej, a nawet zwykłe wizytówki rozdawane klientom z nadzieją, że skorzystają z nich w przyszłości.

  • Dlaczego warto wykorzystać SMS-y w marketingu?

    W dzisiejszym czasach marketingowcy nie mogą narzekać na brak nośników reklamy i technik służących do promocji firmy. Jedną z ciekawszych propozycji, która zyskuje na popularności, jest wysyłanie powiadomień SMS do klientów.

    Sprawdza się to zarówno w przypadku świadczenia usług zdrowotnych, gdy np. prowadzimy gabinet lekarski lub dentystyczny, jak i w zakładach mechanicznych i tym podobnych. SMS-y mogą służyć do informowania o zbliżających się promocjach czy wydarzeniach – z czego często korzystają obiekty handlowe. Jednak są też świetną szansą na przypominanie klientom, że o nich pamiętamy i traktujemy ich personalnie. W wiadomości tekstowej można bowiem nie tylko przypomnieć kontrahentowi o wizycie czy zbliżającym się terminie przeglądu pojazdu, ale także przesłać mu życzenia świąteczne. Ludzie traktują komórki bardzo osobiście i z dużym prawdopodobieństwem docenią starania firmy.

    Wysyłając SMS można mieć pewność, że adresat otworzy wiadomość i na nią spojrzy, ponieważ taka jest naturalna reakcja każdego człowieka na otrzymanie powiadomienia. Niemniej, czasem do skorzystania z tej metody zniechęca przedsiębiorców konieczność spełnienia warunków prawnych. Osoba, do której wysyłany jest SMS musi pisemnie wyrazić zgodę na jego otrzymanie, np. na kuponie konkursowym albo wypełnionej karcie przy składaniu zamówienia. W tym celu należy umieścić na niej klauzulę „wyrażam zgodę…” (np. na otrzymywanie oferty handlowej).

    Własną bazę danych powinno się również zarejestrować u Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych, co można zrobić nawet wypełniając wniosek on-line na stronie internetowej organu. Na podobnej zasadzie, zbierając przy okazji adresy e-mail osób odwiedzających placówkę, można również wysyłać newslettery, wykorzystując bardzo popularny e-mail marketing.

    Natomiast do samego wysyłania SMS-ów można wykorzystać internetowe bramki i osobiście redagować treści wiadomości, dopilnowując całej kampanii wysyłkowej. W Polsce są też specjalne agencje marketingowe, które oferują taką usługę.