Audyt SEO – co warto zbadać w kontekście Allegro Ads?

Reklamy Allegro to reklamy w stylu banerów, które pojawiają się na górze przeglądarki internetowej. Są to oferty typu pop-up i od wielu lat stanowią ważny element strategii sprzedażowej każdej marki. Mimo iż reklamy te są teraz domyślnie blokowane w Google Chrome za pomocą rozszerzeń takich jak „AdBlock Plus”, nadal są aktywne w Firefoksie, dlatego warto uwzględnić je w swojej strategii reklamowej. Z Allegro Ads bezpośrednio powiązane są jednak działania pozycjonerskie. Na co zatem zwrócić szczególną uwagę, aby reklamy Allegro przyniosły pożądane efekty? Odpowiedź znajdziesz w niniejszym artykule. Czytaj dalej!

Pozycjonowanie – co należy sprawdzić podczas audytu SEO?

   1. Słowa kluczowe

Niezależnie od tego, na jakie frazy pozycjonujesz swoją stronę, musisz przeprowadzić ich audyt i sprawdzić, czy naprawdę przynoszą zyski. Wielu przedsiębiorców chce pozycjonować się w na najbardziej zwięzłe i skuteczne frazy. Trzeba jednak przyznać, że trudno jest pokonać konkurencję, która znajduje się na wysokiej pozycji i posiada wieloletnie doświadczenie. Pozycjonowanie może być skuteczne, jeśli pomyślisz nad użyciem długich fraz typu „Kawiarnia z małymi budyniowymi babeczkami Warszawa” zamiast „Kawiarnia Warszawa”. Będzie miało to wiele zalet, ponieważ użytkownicy, widząc Twoją witrynę na ich konkretne zapytanie, zainteresują się Twoimi usługami. To samo dotyczy fraz wykorzystywanych w kampani Allegro Ads. Aby oferta zachęcała do kliknięcia, w swojej treści uwzględniać powinna terminy najczęściej wyszukiwane przez grupę docelowych odbiorców.

   2. Responsywność strony internetowej

Test responsywności witryny jest kolejnym warunkiem dobrze przeprowadzonego audytu SEO. Chodzi o to, abyś sprawdził, jak Twoja strona jest przystosowana do urządzeń mobilnych. Obecnie najwięcej wyszukiwań odbywa się poprzez smartfony dlatego, jeśli nie spełnisz warunków responsywności, możesz pożegnać się z sukcesem firmy. Sprawdź, czy wszystko działa i znajduje się na swoim miejscu.

   3. Linki URL

Obecnie linki generowane przez witrynę są niezbędne dla funkcjonowania strony WWW, jednak jeśli są one stworzone niepoprawnie, to mogą zaszkodzić Twojej firmie i jej reputacji. Audyt SEO pomoże Ci zbadać je pod kątem problemów. Sprawdź, czy linki w witrynie są zwięzłe i nie posiadają zbędnych znaków. Im prostsze linki w strukturze Twojej firmy, tym lepiej. Warto stosować w nich słowa kluczowe, które dodatkowo potęgują pozycjonowanie. Pozycjonowanie byłoby prostsze, gdybyś umieścił odpowiednią lokalizację w linku.

Podsumowanie

Audyt SEO to bardzo ważne narzędzie, które umożliwia wykrycie ewentualnych błędów i zidentyfikowanie obszarów, które nie działają tak, jak powinny. Dokładna analiza witryny i optymalizacja wszelkich niedociągnięć odgrywają ponadto istotną rolę w kampanii Allegro Ads, gdyż bez dobrze skonfigurowanej strony docelowej, nawet najbardziej atrakcyjna reklama nie zapewni wzrostu sprzedaży. Aby więc cieszyć się satysfakcjonującymi efektami, warto udoskonalić obie te strategie!