Pozycjonowanie w kilku krokach #1

    Wysłany dnia 8 March, 2019 przez Administrator

    Pozycjonowanie w kilku krokach #1

    Jeśli jesteś właścicielem strony internetowej lub sklepy internetowego, napewno zdajesz sobie sprawę jak ważna jest widoczność w wyszukiwarce Google. Samo posiadanie strony www to jedynie połowa sukcesu. Aby potencjalni klienci odwiedzali ofertę naszego biznesu, witryna www musi być widoczna w wynikach wyszukiwań Google. Jak tego dokonać?

    Istnieje robot Google. To on przeszukuje internet w poszukiwaniu nowych witryn aby dodać je do wyszukiwarki. Jeżeli strona będzie nieczytelna, robot nie pobierze o niej danych albo będzie to trwało dosyć długo. Zatem bazą jest dobra optymalizacja. Są to działania, czasami drobne modyfikacje nie zawsze wpływające na wygląd strony które poprawiają "czytelność" strony robotowi Google. W trakcie samego procesu pozycjonowania, także będzie konieczność wprowadzania pewnych zmian ku lepszej optymalizacji strony, jednak od czegoś trzeba zacząć.

    Twoja strona internetowa w Google.

    Żeby cokolwiek zrobić, trzeba sprawdzić przede wszystkim na jakim etapie indeksacji jest nasza strona internetowa. Najlepszym sposobem na to jest skorzystanie w google z wyrazu "site:" . Wpisując w adresie przeglądarki internetowej "site:star-design.com.pl" zobaczymy zaindeksowane strony witryny www.star-design.com.pl . Abyśmy mogli sprawdzić swoją witrynę, należy zamiast domeny "star-design.com.pl" wpisać własną. Jeżeli wyszukiwarka zwróci wyniki, będziemy wiedzieli że nasza strona została już zaindeksowana do Google. 

    Jeżeli nie widzisz swojej strony, powodów może być wiele, jednak do najczęstszych należą:

    - strona jest zbyt nowa aby robot zdąrzył zaindeksować stronę www
    - podczas próby indeksowania strony wystąpił jakiś błąd
    - strona nie została zoptymalizowana
    - strona źle została zakodowana i wymaga poprawek
    - strona zawiera treści niezgodne z polityką Google

    Dodawanie strony internetowej do indeksu Google.

    Samo dodanie wpisu o naszej stronie jest proste i bezpłatne. Jeżeli Google nie zrobiło tego automatycznie, możemy skorzystać z narzędzia Google Search Console. Jeżeli mamy prostą stronę z kilkoma zakładkami - jest to dosłownie 5 minut pracy.

    Problem pojawia się jeżeli prowadzimy bardziej rozwiniętą stronę internetową i ją cały czas rozwijamy, lub prowadzimy sklep internetowy z tysiącami produktów. Linków wówczas jest bardzo dużo i należy proces indeksacji zautomatyzować. Pomocna temu będzie "mapa witryny". Każda bardziej zaawansowana strona powinna mieć generator mapy witryny. Dzięki temu możemy utworzyć szybko plik zawierający wszystkie linki do wszystkich zakładek, podzakładek i witryn. Mało tego, większość systemów generuje plik cyklicznie co jakiś, określony wcześniej czas. Dzięki temu mapa witryny jest cały czas aktualna. Robot Google zagląda sobie co jakiś czas do naszego pliku gdzie ma linki do całej zawartości naszej strony. 

    Pomóż zrozumieć robotowi, czym zajmuje się Twoja strona.

    Robot google to sztuczna inteligencja. Inteligencja ale jednak sztuczna. Trzeba zatem trochę mu pomóc aby funkcjonował szybko i sprawnie. Do tego celu służą znaczniki (meta-tagi) jak "title", "keywords" i "description". Są to wyrazy angielskie, znaczące kolejno: tytuł, słowa kluczowe i opis. Są to informacje które należy zapisać w każdej stronie internetowej i to tam opisujemy właśnie najważniejsze słowa jej dotyczące. Jeżeli prowadzimy sklep z butami, tytułem może być "Sklep z butami Wałbrzych". Dzięki zawartym słowom kluczowym w meta-tagach, będziemy mieli większą szansę na odniesienie sukcesu w wynikach wyszukiwania Google. Dane powinny być jednak jak najkrótsze i jak najbardziej konkretne. Przyjmuje się że tytuł nie powinien być dłuższy jak 50 znaków.