A czy Ty masz już swoją domenę?

    Wysłany dnia 17 December, 2018 przez Administrator

    A czy Ty masz już swoją domenę?

    Im więcej firm – tym większe zapotrzebowanie na reklamę.
    Im większe zapotrzebowanie – tym więcej stron www.
    Im więcej stron www – tym większy rozwój branży domen

    Branża domenowa ulega ciągłemu rozrostowi. Ilość obecnych witryn www zmusza operatorów do inwestycji w coraz to bardziej wymyślne końcówki. 
    Pierwsza domena na świecie która została oficjalnie opublikowana w sieci Internet posiadała końcówkę .com. Wskazywała na stronę internetową firmy komputerowej z Cambridge. Do dnia dzisiejszego kojarzy się z rynkiem międzynarodowym. Sieć zaczęła się rozrastać, domeny były bardzo rozchwytywane i pojawił się problem. Problemem był brak możliwości zarejestrowania dwóch takich samych nazw – co było niezwykłym utrudnieniem patrząc na wzrost liczby zainteresowanych. Postanowiono wprowadzić udogodnienie i zainwestowano w nowe końcówki domen – w tym .pl . Pula wolnych domen znowu się otworzyła i problem zniknął.

    Pierwsza polska domena należała do Politechniki Wrocławskiej. W 2008 roku zarejestrowaliśmy ponad milion domen, a niespełna cztery lata później liczba ta podniosła się dwukrotnie. Zaistniał ponownie ten sam problem co przed laty i „wymyślono” te same rozwiązanie. Zainwestowano w większą ilość końcówek, stąd tak obszerny wybór. Obecnie na liście najbardziej popularnych końcówek w Polsce figurują: pl, com.pl, eu, biz, info.pl, org.pl, edu.pl.

    Rynek ten nie należy do najtańszych. W roku bieżącym gigant Google zakupił końcówkę domen „.app” za…25 milionów dolarów! Szybko wprowadził ją w obieg i już możemy rejestrować domeny zawierające .app .

    Podziały potworzyły się głownie dlatego, aby móc w pewien sposób skategoryzować wszystkie witryny internetowe. Tylko czekać aż Google wprowadzi algorytm uzależniający poprawne wyniki wyszukiwania od końcówek domen…

    Na koszt rejestracji domeny składa się zysk dla operatora głównego (NASK), pośrednika pierwszego stopnia (Krajowy Rejestr Domen) oraz samego Usługodawcy który prezentuje nam możliwość rejestracji konkretnej nazwy. Rozpiętość cenowa jest stosunkowo duża, dlatego też zalecamy zakup domen u podmiotów które mają należne zniżki – firm tworzących strony internetowe.