Pozycjonowanie

    Czary ? Magia ? Czy naciąganie ?

    Pozycjonowanie to proces, który ma na celu dążenie do tego aby strona internetowa pojawiała się jak najwyżej w wyszukiwarkach internetowych pod konkretnymi hasłami. W zdecydowanej większości (bo ponad 90% ludzi na swiecie) korzystamy z wyszukiwarki Google. Praktycznie każdego dnia Google wprowadza zmiany do swojego algorytmu wyszukiwania i pozycjonowania. Każda zmiana może mieć ogromne znaczenie dla poszczególnych stron. Dlatego tak bardzo ważna jest stała praca nad stroną i dlatego nazywamy to procesem.

    Oprócz tego jak wysoko jest wypozycjonowana strona konkurencji, ile domena ma lat i czy strona była kiedyś pozycjonowana mają także znaczenie inne czynniki. 

     

    META TAGI

    META TAGI to ukryte w kodzie strony informacje o niej samej. Zawierają głównie tytuł, opis i słowa kluczowe. Z zasady tytuł nie powinien być dłuższy jak 50 znaków i jest najważniejszym znacznikiem.

    ZAWARTOŚĆ STRONY INTERNETOWEJ

    Treści są niezwykle ważne. Powinny zawierać jak największą ilość słów kluczowych, aby strona była wartościowa dla wyszukiwarki internetowej i naszych czytelników.

    PRZYJAZNE LINKI I ALT'Y

    Adres strony czy podstrony jest kluczowy. Powinien wskazywać na konkretne słowo kluczowe którego dotyczy podstrona. Jeżeli nasz sklep nazywa się MOJSKLEP.pl i sprzedaje także buty, to nazwa linku do kategorii buty powinna brzmieć mojsklep.pl/buty. ALT'y to opisy grafik, także ukryte i niewidoczne dla oka. 


    BREADCRUMBS'Y I MAPA WITRYNY

    Popularnym jest stosowanie breadcrumbsów. To dodatkowe menu nawigacyjne które wskazuje w którym dokładnie miejscu strony się znajdujemy. Dzięki temu tworzy nam się drzewo kategorii i podkategorii z którego możemy wygenerować bardzo pożyteczną mapę witryny.

    RESPONSYWNOŚĆ STRONY (RWD)

    W większości już przeglądamy strony internetowe w sposób mobilny. Każda strona która chce zaistnieć w wyszukiwarce google musi być responsywna, czyli umieć dostosowywać się do rozdzielczości ekranu. Zawartość musi być tak ustawiona aby nie trzeba było przesuwać ekranu na boki, a czcionka wyrazista i czytelna.

    "LEKKA" STRONA

    Google bardzo ceni sobie witryny internetowe które otwierają się szybko i płynnie. Musimy zatem zadbać o to aby strona nie zawierała sporej ilości dużych elementów, ponieważ to niekorzystnie wpływa na czas otwierania. Grafiki powinny być maksymalnie "odchudzone", a elementy strony winny zawierać się na tym samym serwerze co strona. Każde pobranie zdjęcia z innej strony to strata czasu.


    CERTYFIKAT SSL

    Od dłuższego czasu wymagane jest posiadanie certyfikatu SSL. To zielone okienko z kłódką przy adresie URL strony internetowej - możemy często obserwować podczas logowania się do bankowości internetowej. Inwestycja duża nie jest, lecz pozwoli na walkę z konkurencją o pozycje.

    BLOG I AKTUALNOŚCI

    Aby nasza strona była bardziej wartościowa, musimy o nią dbać. Google to zauważy z pewnością jeśli będziemy prowadzić bloga, dodawać nowe wpisy, bogate w słowa kluczowe.

    DOMENA - WIEK I GEOLOKALIZACJA

    Domena jest jak wino - im starsza, tym lepsza - i badziej wartościowa dla wyszukiwarek internetowych. Jesli zakupujemy domenę to musimy robić to z nastawieniem, że będzie z nami przez cały czas. Strony internetowe firm lokalnych jak np. fryzjer, mechanik samochodowy powinny posiadać w swojej domenie przynależność miasta, np. dla fryzjera w Warszawie domena powinna nazywać się fryzjer.warszawa.pl .